Om hvordan min Sommer har vært for meg 2014.

Hei!

Det er Karoline igjen heer!

Kjempe hyggelig å blogge litt igjen syns jeg.

Jeg har veldig lyst til å fortelle litt om hvordan min sommer har vært for meg.

Det hele startet med at jeg reiste nedover til Budapest fra Gardermoen 9 juli. Jeg kan huske at jeg satt ved siden av liten jente, som hadde med seg familien sin, hvor tanten hennes var ungarer å snakket flytende ungarsk, og norsk, men ikke engelsk dessverre. Hun var kjempe hyggelig å prate med ombord på flyturen, mens jeg spiste pizza stykker jeg hadde med meg i en pose hjemme ifra, for å spare frokosten på Gardermoen. Det eneste jeg kjøpte på flyplassen før jeg dro, var en flaske cola inne på Point kiosken på Utenlandsdelen, jeg kunne ha med meg.

Uansett.....Flyturen gikk kjempefort, og med en gang jeg hadde kommet meg inn i ankomst hallen, kom også kofferten min veldig fort. Videre etter det, tok jeg en liten lokalbuss ifra flyplassen, bort til ett kjøpesenter hvor Metroen starter med å kjøre. Jeg satte meg inn i en vogn, og så kjørte vi underground, under bakkene, under Budapest by. Bussterminalen gikk jeg av på, for å ta bussen videre fra Budapest, til landsbyen hvor min familie har hus, og bil stående. Det var en lang reisedag, så da jeg kom frem ble det å legge seg litt ned på, før det ble å spise på en liten lokal restaurant nede i sentrum, før jeg rett og slett la meg.

De 3-4 første dagene jeg var i ungarn, opplevde jeg skikkelig regnvær. Hele gaten, der vi har huset var oversvømt av vann. Ikke noe uvanlig syn å oppleve, etter alle de årene jeg er i Ungarn, og det kommer regn.

Så etter regnværs-dagene var ferdig, kom det en hel uke hvor det bare var sol, ikke en eneste sky på himmelen, og temperaturen toppet helt opp til 32 varmegrader. Jeg stupte litt i taket av det, men det var uhyre deilig å trene, med å jogge ute de ettermiddagene, og kveldene hvor det var mildt.

Videre til den siste uken, var det en dag jeg og pappa kjørte opp til Budapest (Opp til flyplassen, for å hente mormoren min, og den ene av fetteren min som kom fra Oslo) fra lansbyen vi bor i....det var bare 1 times kjøretur, så vi snakket sammen, lo, og var fremme på ett blunk. Den dagen fløy også helt forbi, uten at jeg rakk å tenke på hva jeg hadde gjort.

Så videre 2 dager senere, kom den andre fetteren min og kjæresten hans som heter Mina fra Oslo med fly. Den dagen de kom, var jeg guide i Budapest hele dagen, for norske turister. Det var en helt fantastisk, men veldig varm dag igjen på 32 grader så vi kokte godt i sola, og skyggen. Senere dro hjem igjen, og dagen hadde flydd avgårde.

Så kom egentlig helgen hvor tanten min, feiret 50 års dagen sin, og det var også kjempe koselig, hyggelig, litt slitsom, men veldig veldig bra må jeg si på mange mulige måter.

Så kom mandagen, den siste dagen jeg skulle være i huset, før jeg skulle hjem tilbake til Norge igjen hvor det ikke skjedde noe....Alle inkl. meg pakket koffertene våres, og vi spiste middag på en restaurant igjen for en siste gang, før jeg krøp til senga mi, og la meg.

Så kom hjemreise dagen min. Tirsdag 29. juli.....Jeg stod opp klokken 06:45, vasket meg under armene mine, vasket håret mitt, pakket det siste jeg hadde, smurte med meg en frokost niste jeg kunne ta med meg, også kom Minibussen som kjørte oss fra landsbyen, og opp til flyplassen. Innsjekkingen gikk 1 min på meg, mens for mamma, og pappa....7-8 minutter, fordi de selvfølgelig hadde overvekt på koffertene de hadde med seg. Så gikk jeg igjennom sikkerhetskontrollen hvor det plutselig sa piiiiiiip på meg, hvor jeg måtte spre armer, og ben...ta av meg skoene, også gå igjennom en gang til...endelig sa det ikke piiiiiiip på meg. Duty Free butikken neste stopp, hvor det ikke ble noe stor shopping på oss. Videre satte vi oss på Café Ritazza, der vi fikk oss smaken av ungarns siste deiligste kakestykke, før vi bort til gaten, ut til bussen som kjørte oss bort til flyet, og dermed....vips....Oslo/Gardermoen Lufthavn neste stopp! Flyet ble 5-10 minutter forsinket fra Budapest, men vi landet mellom 5-10 minutter før tiden på Oslo Lufthavn, da vi skulle til å lande.

Så videre etter at vi hadde landet på Oslo Lufthavn, og vi hadde parkert på en innenlandsgate som ble 11, ble vi busset bort til ankomstdelen på utenlandsdelen, hvor det ikke ble noe stopp innom Duty Free butikken, men vi gikk rett bort til bagasjebåndet for å få koffertene våres, også gikk ut av terminalen for å ta shuttlebussen til P6, der bilen stod.

Opplevelsen av å sitte på den shuttle bussen vil jeg ikke fortelle fordi jeg syns det var en grusom opplevelse, hvor hele runden for å finne bilen tok 1 time ekstra etter at vi hadde kommet frem.

Videre kjørte vi mormor tilbake til Røyken, sa adjø, og takk for denne gang...også ble det å kjøre hjem til Sætre.

Så i går, ble det også en tidlig kveld på meg, hvor jeg la meg tidlig.

Dagen i dag, har gått først til å se "Psykologen" min igjen i Drammen, og være hjemme å nyte dagen med å være med familien.

Nå er det kveld, og jeg sitter å skriver dette, som jeg tar en Norwegian flytur på fly simulatoren min fra Trondheim, til Oslo...veldig koselig syns jeg....:) <3 hihihihi! <3

Ha en kjempefin kveld videre, og dag som kommer i morgen! <3

Masse hilsener og klemmer fra

Karoline Aaseth 21, som er Transbegavet, Bifil, og som har Asperger Syndrom Diagnose (ASD).